معرفی کتاب | کتاب عاشورا
  • کد مطالب: ۲۳۷۷۲۶
  • /
  • ۱۷ تير‌ماه ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۲

معرفی کتاب | کتاب عاشورا

این کتاب داستانی تصویری است که واقعه‌ی عاشورا را برای کودکان روایت می‌کند.

هانیه وهابی - این کتاب داستانی تصویری است که واقعه‌ی عاشورا را برای کودکان روایت می‌کند. کودکان و نوجوانان می‌توانند با استفاده از این کتاب و تصاویر باکیفیت و جذاب آن، واقعه مهم عاشورا را بهتر درک کنند.

این کتاب به والدین کمک می‌کنند بتوانند واقعه‌ی عاشورا را برای فرزندان خود بهتر بازگو کنند و آن‌ها را به قلب تاریخ اسلام ببرند.
واقعه‌ی کربلا، جنگی بود که در تاریخ ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری (۱۳ اکتبر ۶۸۰ میلادی) اتفاق افتاد.

روز نبرد به روز عاشورا معروف شده است. این جنگ میان سپاه کم‌تعداد حسین‌بن‌علی(ع)، نوه‌ی پیامبر اسلام(ص)، و سپاه اعزامی از سوی یزید، خلیفه‌ی اموی، در محلی به نام کربلا رخ داد.

دلیل یزیدبن‌معاویه برای جنگ، بیعت‌نکردن حسین‌بن‌علی(ع) با او بود. در مقابل، حسین‌بن‌علی(ع) حکومت و زمامداری یزید‌بن‌معاویه را غیرشرعی و غیرقانونی می‌دانست،

حکومتی که برخلاف پیمان صلح امام حسن مجتبی(ع) و معاویة‌بن‌ابی‌سفیان بود و به شکلی مورثی به یزید رسیده بود. امام حسین(ع) حکومت اموی را ظالم و گمراه می‌دانست و برای تغییر جهت جامعه‌ی اسلامی به سوی مسیری دیگر قیام کرد.

این کتاب به شکل کمیک منتشر شده است و این جنگ تاریخی را روایت می‌کند.
کمیک‌ها بر پایه‌ی تصاویر نوشته می‌شوند و متن کمی دارند. تصاویر خودشان داستان را پیش می‌برند.

در ایران، کمیک‌های متفاوتی متناسب با فرهنگ ایرانی‌اسلامی منتشر شده است و این کتاب یکی از این آثار است. کتاب عاشورا با سبکی نوین و تازه، کودکان را به قلب تاریخ اسلام می‌برد و به آن‌ها کمک می‌کند درک بهتری از وقایع آن زمان داشته باشند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.